Tuesday, December 30, 2008

FIBRILASI ATRIUM

Hari tu aku ada terbaca dalam surat khabar pasal kesihatan. Selak punya selak aku jumpa satu kenyataan yang berbunyi,

Kadangkala kita rasa jantung bergerak dengan pantas, sukar bernafas, berdebar debar dan seolah olah ada tekanan dalam dada. Masalah ini dipanggil FIBRILASI ATRIUM iaitu degupan jantung bawah dan ia boleh menyebabkan STROK.

Lepas je aku baca pasal Fibrilasi Atrium ni, aku mula sedar. Kadang2 aku pernah mengalami situasi macam ni. Tak la slalu sangat tapi kenyataan tu membuatkan aku berfikir panjang. Perasaan risau ada. Perasaan takut ada...mcm2 perasaan la yang ada dlm hati aku ni. Persoalan yang timbul..mungkin ke satu hari nanti aku akan mengalami penyakit ni? Fuh! cuak gak aku...silap pulak aku tak baca mcm mana boleh dapat penyakit ni dan mcm mana untuk mengatasi dan mengubatinya. Haih!

5 comments:

H said...

aik?
kalu aku dok seblah orang yang aku suke tu...
misti ade rase macam ni.
takyah dok seblah, dapat sms je pun aku dah rase cam tak bleh nak napas.
cemane??

Anasir said...

dia suruh kamu jaga kesihatan la tuh budak metal.. :)

cOrPsE said...

cikenit : tu sakit cinta name nye..
:-j

anasir : tp sy xpandai jaga kesihatan sy...

Anasir said...

ok..biar saya plak yang jaga kesihatan kamu...

cOrPsE said...

anasir : ske..! ske..! ske..!

hehehe....