Monday, February 16, 2009

KOTA SEMUT

Aku dan kwn2 aku mencadangkan untuk mewujudkan kota semut kepada pensyarah kami. Tu baru cadangan tapi tak tau lagi diluluskan oleh kerajaan ke tak. Kami bersengkang mata untuk menyiapkan model ni. Rasa macam jadi arkitek pulak tapi arkitek menggunakan bahan2 yang lebih detail dari bahan2 kami ni. Nampak sempoi je barang2 yang kami guna tapi masa untuk menyiapkan model hanya dalam masa 3 hari macam tu. Dia punya letih jangan cakap. 2 hari jugak la aku tak tidur.






Ni la dia benda yang membuatkan kami tak tidur malam. Nampak je senang nak buat kan? Nampak je macam tah apa2 tah kan? Tapi nak buat benda ni sangat la susah. Aku terpikir arkitek2 yang kat luar sana macam mana diorang buat model2 yang susah2. Gila la! Kami pun merangkak rangkak nak buat benda ni dengan hanya menggunakan pencunkil gigi, span basuh pinggan, tanah liat, surat khabar, kertas keras, tanah, pasir, batu dan macam2 lagi. Tapi agak menyeronokkan jugak nak buat model ni. Selama dlm proses buat ni memang ada tekanan tapi cuma sedikit. Lawak jenaka dan gelak ketawa menjadikan kami lebih semangat untuk menyiapkan model ni. Dan yang paling penting ianya dapat mengeratkan lagi sillaturahim antara kami berlima.

Benda ni untuk presentation kami dalam subjek Attraction Management sebenarnya. Jangan harap la kerajaan nak tengok benda2 yang tak munsabah macam ni. Ni cuma khayalan kami semata mata. Beyond an expectation. Tu la yang pensyarah kami mahukan. Ni la jadinya gabungan pemikiran yang karut marut pelajar seramai 5 orang. Tapi kami sangat berbangga dengan diri kami sebab dapat menyiapkan model ni cuma selama 3 hari dan tak tidur selama 2 hari. Dan kumpulan kami dengan kumpulan lagi 1 yang mencadangkan dunia peperangan paintball adalah 2 kumpulan yang paling terbaik dari 5 kumpulan dalam menghasilkan khayalan karutan sendiri. Amacam? hehehe....

Jadi, sesiapa yang rasa 1 universiti dengan aku. Yang sedegree dengan aku dan yang sejurusan dengan aku, bersiap sedia la dengan semester akhir yang akan korang tempuh. Tambah lagi dengan subjek Attraction Management. Turn korng pulak la yang jadi macam kami. hehehehe.... ^_^

12 comments:

nieja said...

eceh, kate2 last tu
terasa pulak. wkakaka..

oh aku akan menempuhi smua ini.
warghh.. takot plak.

tapi cam cun gile je
aku tgk korang buat..
kota semut,huhu~

nieja said...

wei wei,
pndrive aku bile nak kasi?
dah nak cuti sem ni.

cOrPsE said...

hehe...
dh kate kumpulan kitorng dgn kumpulan azan 2 kumpulan yg terbaik...huhu...bangga siot....hehe
pas ni ko ngadap ar big mama kite...tau tak sape?

pndrive ko aku memang nk bg...tp xjmpe ko ar...

Kuman said...

big mama kita? gelinyer.. haha

nieja said...

aku tau.
sape yg ko mksudkan.
haha.

hurm tu la, lagi2 skrg
xde class, mmg x jmpe la.
bawa time fnal exam je la.
xpon lau ko tjumpa yati
tini ke anis ke, ko bg la
soh pass kat aku eh

cOrPsE said...

luqman : btol la...big mama...hehehe

nieja : tau xpe...

okeh...nnt kalo aku jmpe dorng aku pas kt dorng je... :)

Anasir said...

comel sungguh...tapi sayang!

cOrPsE said...

tapi sayang ape nye?

AmY said...

lepas ni buat sarang tebuan

Pett Suhaimi said...

Ko tolong wat model Kota Damansara bole?hahaha.

cOrPsE said...

nurul aimi : memang dlm perancangan pon...

petto : bleh2...kasi je bahan nnt kitorng wat kan model kota dsara...ngahahahaha!!!

Hyang Imz said...

Biskut Kota Semut ada di sini. Tempahan utk raya masih dibuka.
http://secret-recipe2009.blogspot.com